Wywiad tygodnia
Wojciech S. Wocław, szkoleniowiec, partner zarządzający w Agencji Komunikacji Życie: Sztuka życia – savoir-vivre zawsze i wszędzie
Zacznijmy od historii. Grecy i Rzymianie cenili życie piękne, pełne ceremoniałów i uprzejmości. Arystoteles pisał, że wszystko powinno być najwyższej jakości – człowiek, jego rzeczy ... Czytaj więcej
Prof. Krzysztof Obłój, Kierownik Katedry Strategii Organizacji ALK i Wydziału Zarządzania UW: Dobrzy managerowie mają umiejętność patrzenia na świat w kategorii szans
Peter Drucker powiedział, iż „większa część tego, co nazywamy zarządzaniem, polega na utrudnianiu innym ludziom pracy”. Jak Pan skomentuje aktualność tych słów? Peter Drucker miał ... Czytaj więcej
Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: Uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia
Został Pan powołany na stanowisko Rektora Akademii Leona Koźmińskiego na lata 2020 – 2024, pierwszy rok zarządzania przypadł na okres pandemii. Jaki miało to wpływ ... Czytaj więcej
Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich: Polacy potrzebują mocnego i sprawnego sektora bankowego
Mark Twain powiedział, iż bankier to ktoś, kto pożycza ci parasol, kiedy świeci słońce, ale chce go z powrotem w chwili, gdy zaczyna padać. Jak ... Czytaj więcej
Prof. dr hab. inż. Jan Szmidt, profesor Politechniki Warszawskiej: Innowacyjność celem nauki i biznesu
Politechnika Warszawska jest jedną z najlepszych uczelni w Polsce. Co tak naprawdę decyduje o tej pozycji i co wpływa na wysoki poziom nauki? Na jakie ... Czytaj więcej
Dr Joseph Pistrui, Profesor IE Business School : Przyszłość ludzkiej pracy
Jest Pan współzałożycielem organizacji Kinetic Thinking. Na czym polega kinetyczne myślenie i czym się wyróżnia? W Kinetic Thinking skupiamy się na wpływie myślenia na to, ... Czytaj więcej
Patrick Barwise, prof. London Business School – Siła marki
Co jest kluczem do zbudowania silnej marki? Kluczowe działania łatwo wymienić, ale ciężko je zrealizować. Niezwykle istotna jest jasna strategia marki, która określi grupę docelową ... Czytaj więcej
Eamon Gilmore, były wicepremier Irlandii: Będziemy równi i wolni? Utopia czy przyszłość UE
Dlaczego „Plan działania dotyczący praw człowieka i demokracji na lata 2020-2024” jest potrzebny i czym różni się od poprzedniego? Obecny plan działania UE dotyczący praw ... Czytaj więcej
Prof. Tomasz Szapiro, rektor SGH w latach 2012-2016: W edukacyjnym tyglu
Technologie cyfrowe okazały się jedynym panaceum na kontynuację działania szkół mimo epidemii. Czy polski system edukacji poradził sobie z nauką zdalną? System przede wszystkim przeobraża ... Czytaj więcej
Prof. Rafał Ohme, profesor WSB w Warszawie: Emocje w Biznesie – Kobieta Lider Przyszłości
Jakie są podstawowe wyróżniki tzw. inteligencji emocjonalnej? Do czego niezbędna jest inteligencja emocjonalna w biznesie? Inteligencja emocjonalna to umiejętność odczytywania emocji własnych i innych osób, ... Czytaj więcej
Dr Julita Garbacka, psychiatra i psychoterapeuta: Zdrowie psychiczne Polaków w czasach COVID-19
Społeczna izolacja podczas COVID-19 powoduje zwiększenie przypadków występowania depresji, zaburzeń lękowych czy zaburzeń stresu pourazowego. Jakich skutków można spodziewać się w krótszej i dłuższej perspektywie ... Czytaj więcej
Dr hab. n. med. Mariusz Gujski, Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM i dr Paweł Żuk, Prezes Zarządu CMD: Co dalej z epidemią?
Współczynnik śmiertelności COVID-19 w porównaniu ze śmiertelnością w czasie pandemii SARS lub MERS jest niski. Dlaczego tym razem świat został zamknięty? Dr. hab. Mariusz Gujski, ... Czytaj więcej
Prof. Michał Kleiber, prezes PAN w latach 2007-2015: Nauka i biznes – razem ku innowacyjności
W latach 2001-2005 pełnił Pan funkcję ministra nauki i informatyzacji. Czy mógłby Pan ocenić ówczesne lata w odniesieniu do obecnej sytuacji? Jak podsumowałby Pan te ... Czytaj więcej
Profesor ALK, dr hab. Bolesław Rok: Odpowiedzialność liderów
Biznes zaangażowany społecznie to nowy wymiar kapitalizmu. Skąd się wziął właściwie ten trend? Czy biznes jest od naprawiania świata? Paradoksalnie, zaangażowanie społeczne biznesu nie jest ... Czytaj więcej