Wpływy Inflacji Na Małe i Średnie Marki

Wpływy Inflacji Na Małe i Średnie Marki

NielsenIQ w swoim najnowszym międzynarodowym badaniu przedstawia założenia, które mają pomóc małym i średnim markom w zwiększeniu skali wzrostu.

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NielsenIQ prezentuje wyniki Brand Balancing Act, międzynarodowego badania przedstawiającego perspektywę postrzegania przez konsumentów małych i średnich marek na nowym, inflacyjnym rynku. Wśród wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, presji inflacyjnej i ostrożnych zamiarów konsumentów w zakresie planowania wydatków, mniejsze podmioty stoją przed trudnym zadaniem. Jednak poprzez koncentrację na preferencjach konsumentów w zakresie marki, analizę porównawczą wyników, wyczucie cyklu trendów oraz znaczące zróżnicowanie małe i średnie marki mogą wykorzystać reakcje konsumentów wynikające z niestabilnej gospodarki na swoją korzyść.

„Inflacja spowodowała, że każda inwestycja i każdy strategiczny wysiłek mniejszych marek nabiera jeszcze większego znaczenia. Wraz ze wzrostem kosztów produktów wzrasta również koszt rozminięcia się z oczekiwaniami konsumentów – mówi Lauren Fernandes, światowy dyrektor do spraw zarządzania opiniami. – Z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw dobrą wiadomością jest to, że pomimo obecności na rynku wielu małych i średnich przedsiębiorstw, które według naszego ostatniego badania są w dużej mierze >>nieznane<<, konsumenci biorą pod uwagę szerszą gamę marek przy podejmowaniu decyzji o zakupie”.

Duże korporacje są w stanie przeciwdziałać inflacji i problemom związanym z łańcuchem dostaw, z którymi mniejsze przedsiębiorstwa często sobie nie radzą. Raport Brand Balancing Act przedstawia perspektywę wpływu presji inflacyjnej na małe i średnie marki oraz strategie, które mogą one wykorzystać, aby zaprezentować swoją wartość i pozostać w zgodzie z podstawowymi wartościami poszukiwanymi przez konsumentów. W analizie zwrócono również uwagę na to, iż:

56% światowych konsumentów woli kupować produkty wytworzone lokalnie, od małych firm w swojej okolicy,
57% stara się w miarę możliwości wspierać małe marki, jednak coraz trudniej jest je znaleźć na półkach sklepowych,
51% respondentów uważa, że małe marki są bardziej autentyczne i godne zaufania niż te duże,
47% uważa, że małe marki są zazwyczaj droższe, ale jest gotowa zapłacić nieco więcej,
86% światowych konsumentów uważa, że względy funkcjonalne, takie jak dostępność, jakość i stosunek jakości do ceny są najważniejsze przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
„Dzisiejsze środowisko makroekonomiczne stworzyło idealną atmosferę dla małych i średnich firm, umożliwiającą nawiązanie kontaktu z konsumentami. Jednocześnie ta sama atmosfera może położyć się cieniem na mniejszych markach, nim zdołają się one skalować. Kluczem będzie odnalezienie odpowiednich dźwigni w oparciu o stosowne dane o konsumentach, aby wprowadzać innowacje w znaczący sposób – mówi Fernandes. – Biorąc pod uwagę, że 48% globalnych respondentów twierdzi, że w przyszłości planuje kupować więcej od mniejszych marek, małe i średnie przedsiębiorstwa, które potrafią zrozumieć motywy zakupu w tym zupełnie nowym krajobrazie, najprawdopodobniej skorzystają z zaktualizowanych preferencji konsumentów”.

NielsenIQ

NielsenIQ, globalna firma świadcząca usługi informacyjne, zapewnia złoty standard w dziedzinie pomiarów konsumenckich i detalicznych poprzez najbardziej spójne, kompletne i użyteczne dane na temat ewoluujących globalnych konsumentów korzystających z wielu kanałów. NielsenIQ jest źródłem wiedzy dla obsługiwanych branż oraz pionierem definiującym nową erę pomiarów konsumenckich i detalicznych. Dane, połączone spostrzeżenia i analityka predykcyjna optymalizują wyniki firm z branży markowych produktów pakowanych i handlu detalicznego, przybliżając je do społeczności, dla których działają, i wspierając ich rozwój.


Źródło: NielsenIQ

Last Updated on 28 lipca, 2022 by Anastazja Lach

TAGS