Działając na rzecz niskowęglowego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, koncern GWM zgłasza ponad 1 tys. patentów związanych z pojazdami napędzanymi nową

Działając na rzecz niskowęglowego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, koncern GWM zgłasza ponad 1 tys. patentów związanych z pojazdami napędzanymi nową

Jak wynika z danych opublikowanych ostatnio przez AutoPat, międzynarodową platformę danych patentowych dla przemysłu motoryzacyjnego, w ubiegłym roku koncern GWM zgłosił ponad 1 tys. patentów dotyczących najnowszych rozwiązań technologicznych w sektorze pojazdów energooszczędnych.

W tym roku GWM uruchomiło 1301 patentów na pojazdy wykorzystujące nową energię i autoryzowało 914 – zajmując pierwsze miejsce wśród przedsiębiorstw motoryzacyjnych na rynku chińskim.

Wraz z objęciem czołowej roli przez GWM gwałtownie wzrosła liczba patentów wprowadzanych na rynek przez chińskie przedsiębiorstwa produkujące pojazdy gotowe, co spowodowało dogonienie lub nawet prześcignięcie na chińskim rynku przedsiębiorstw produkujących pojazdy finansowane ze środków zagranicznych.

Przez wiele lat koncern stale zwiększał nakłady na badania i rozwój w dziedzinie samochodów napędzanych nowymi źródłami energii, wytyczał różne ścieżki rozwoju wprowadzając na rynek zarówno te hybrydowe, jak i czysto elektryczne.

Aby przyspieszyć iteracje i modernizację nowych produktów w dziedzinie energii, GWM opracował technologię L.E.M.O.N. DHT. Jest to wysoce zintegrowany benzynowo-elektryczny system hybrydowy, który ma zastosowanie do modeli o architekturze mocy PHEV lub HEV. Obie struktury mogą zapewnić konsumentom dłuższe, mocniejsze i jeszcze bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.

WEY Coffee 01, w którym zastosowano architekturę PHEV, jest wyposażony w pakiet akumulatorów o wysokiej gęstości energii, ze stosunkowo zwiększonym zasięgiem czystej energii elektrycznej. W codziennym użytkowaniu taka konfiguracja może zmniejszyć liczbę ładowań i pomaga użytkownikom w maksymalnym stopniu uwolnić się od kłopotliwego częstego ładowania. Samochód ten może również automatycznie przełączać się w tryb pracy z wykorzystaniem połączonej mocy paliwa i energii elektrycznej, co pozwala kierowcy na przyspieszenie z wystarczającą mocą, niezbędną podczas wyprzedzania przy jeździe z dużą prędkością.

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu nabywców na coraz bardziej ekonomiczną i przyjazną środowisku jazdę, koncern GWM wprowadził na rynek tajlandzki modele HAVAL JOLION HEV i HAVAL H6 HEV. Oba pojazdy, wspierane przez system L.E.M.O.N. DHT, sprostają wymaganiom niskiego zużycia paliwa w różnych warunkach drogowych, natomiast gdy kierowcy napotkają na korki w godzinach szczytu, system może przełączyć się na zasilanie elektryczne, aby zminimalizować zużycie paliwa.

GWM dokonuje również rozmaitych osiągnięć technologicznych w dziedzinie pojazdów czysto elektronicznych, takich jak napędy elektryczne i sterowniki elektryczne. Wśród tych osiągnięć znalazły się długie ogniwa akumulatorowe typu L, które zostały z powodzeniem zastosowane w różnych modelach marki ORA na rynku chińskim.

Obecnie GWM kieruje się koncepcją „Zwiększonych inwestycji i precyzyjnych badań i rozwoju”. Według raportu finansowego GWM za rok 2022 w ubiegłym roku firma zainwestowała 9,07 miliarda CNY w badania i rozwój nowych energii i inteligentnych technologii.

Chcąc realizować cel światowej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, GWM zamierza w przyszłości nieustannie wzbogacać ofertę o nowe produkty energooszczędne. Firma zaplanowała na najbliższe lata, wprowadzenie na rynek kilkadziesiąt nowych pojazdów energetycznych, które zapewnią klientom na całym świecie jeszcze bardziej ekologiczne i inteligentne korzystanie z samochodu.


Źródło informacji: GWM

Last Updated on 27 czerwca, 2022 by Valeriia Honcharuk

TAGS